Thursday 23 February 2012

Alahai.. Merajuk ke?

Apa ertinya semua ini? ceh agak cliche intro. Kalau lah kita tengah cerita sambil tangan semua gerak-gerak betapa berianya nak menunjukkan pada dia kita tengah mempertahankan sesuatu, tup tup dia pandang belakang and tengok atas macam ni. (refer picture) Ha apa maknanya tu?

In other issue, apa yang you all akan buat? adakah terus bercerita sebab tau even dia pandang belakang ke, pandang atas ke dia tetap dengar and would think about that or kita pun pandang in other side? (konon buat-buat merajuk lah) tak tau sampai bila dia nak pujuk. Ataupun kita buat aksi menggoda sikit supaya dia pandang kita semula. Jangan menggoda sangat kang ada yang kena tinggal balik.. :)

Jawapannya ada di tangan anda. You can make a choice.

So far apa yang wawa belajar dalam live life marriage ini, apa yang dia cakap or cerita kita tidak perlu nak ambil berat sangat or ambil serius sangat. Sikit-sikit dia cakap kita terasa, susah lah macam tu nak communicate, so tak perlulah nak sensitif sangat. Take at possitive side maybe apa yang dia cakap ada betulnya. Think again orang yang cakap itu adalah husband kita. The man and only person yang paling sayangkan kita. So, janganlah melenting tak tentu pasal. And kita sebagai perempuan can use our kelebihan yang bersifat manja tu. At first relax dulu biar je dia nak buat apa, than try tackle back. Buat-buat lawak tak berapa pandai ke. Cerita something yang you all boleh gelak-gelak ke? Trust me dia akan ok than akan pandang kita semula or ntah-ntah terus give us hugs deep deep. Ha you all tak nak ke? Try doing good to feel good. Sacrifice little bit sebab tak rugi cause kita sacrifice pada orang yang sayangkan kita and paling kita sayang.

If kita muncung or merajuk (memang takdenya dapat pujukan mesra) in the end kita sedih, kita suffer kita miserable. Lastly, faham-faham sendirilah kita pun tak rasa happy dengan dia and sewaktu dengannya. Mulalah fikir kenapalah suami kita tak macam Aaron Aziz, romantik je. Kena sedar balik perangai kita macam mana? adakah macam Izzah? (Ombak Rindu). So you can make a different.

Think twice about that!

credit to my model (Mr.Fand) love ya, hugs deep deep.. :)


8 comments:

  1. nampak mcm si husband suka bergurau. hehe ;D setuju. tak perlu tarik muka, muncung2 panjang2 sebab tau dah dorg tak berapa gemar. :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. siapa? Mr.Fand ke? yup memang suka buat lawak.. yup betul kita sakit hati and kita tak dapat apa pun.. :)

      Delete
  2. skrg ni mmg buat mcm tu..
    learned a lot thru mistakes dr perkahwinan pertama yg gagal..
    kali ni cuba utk kawal emosi...takmo cepat tersinggung..
    even tersinggung pun...cepat2 istiqamah diri balik...
    mmg betul kalau nk tunggu dia memujuk mesra...
    alamatnya mau berhari2 makan hati..duk meroyan sorg2..
    so baik buat sesuatu utk tackle balik keadaan
    tak rugi apapun..
    mengalah tak semestinyaa kalah...or salah... :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. eh perkahwinan pertama yang gagal? ada makna disebaliknya?
      tak tau lah sekarang ni dah malas sangat nak ikut perasaan, merajuk merajuk penat. kalau ada something wrong or tak puas hati wawa terus cakap je..
      yes it's not the issue siapa menang siapa kalah yang penting happy.. :)

      Delete
  3. owh,semua nk Aaron Aziz pyhlaaa..abih bini Aaron tu nak tauk ke mana??heheh

    ReplyDelete
  4. betul2..semuanya dtgn kita kan sis..

    ReplyDelete

INSTAGRAM @WAWATASLIMAN

Followers