Wednesday 2 November 2011

Tudung Style, Shawl Style Turban, Hana Tajima, Yuna, lilit-lilit or whatever..

Wawa setuju dengan pendapat yana peti suara pasal isu bertudung. People criticize woman yang bertudung. Sampai ada orang yang berkata pakai tudung sebab ikut trend? 

but the main issue kan, if womens nak pakai tudung yang jenis shawl, turban, bawal, syria, ke atau pun yang jenis labuh yang penting menutup aurat, tak kesahlah orang lain nak cakap apa dengan you all yang penting niat kena ikhlas semata-mata kerana Allah S.W.T, lagipun disebalik fenomena bertudung ini ada terselit beribu hikmah tapi yang pastinya hikmah-hikmah itu adalah perkara yang baik-baik belaka. 

Lumrah rasanya masyarakat kita sekarang kepada perempuan bertudung dengan sikap yang suka mengata, mengutuk, perli orang, dan macam-macam lagilah. Sepatutnya tukarlah perasaan tu kepada moral support yang mendoakan penghijrahan mereka kepada sesuatu yang lebih baik. 

Gambar sekadar hiasan boleh juga nak kaitkan. :) Tak ke comey diaorang ni?




Macam mana pun cara kita bertudung yang penting kita menutup aurat dan menjaga adap sopan kita sebagai seorang muslimah yang baik. Tutup bahagian aurat contohnya dada hingga tak memaparkan bahagian2 yang mengundang zina mata. Alhamdulillah. The main thing is mesti tutup aurat dengan apa cara sekalipun. 

Pendapat wawa lagi wanita bertudung lagi nampak cantik kot. Ingat! wanita adalah perhiasan dunia.

4 comments:

  1. bgitu la mnusia. yg da tutup aurat tetap dikondem,dikutuk..

    yg x mnutup aurat pula x dikutuk?aih..

    ReplyDelete
  2. suk atengok penghijrahan depa ....

    ReplyDelete

INSTAGRAM @WAWATASLIMAN

Followers