Monday 6 May 2013

Baby Breech at 38 Weeks



First of all, thanks pada semua yang komen dan doakan dan petua-petua yang you all bagi di post ini. Semua wawa dah try, usaha, tinggal bertawakal je ni pada yang berkuasa. 

Now at 38weeks baby masih takde tanda yang dia akan pusing pada kedudukan yang sepatutnya. Demi untuk selamatkan baby and mama, go for c-sect. Memang takde pun nak jumpa bidan, Mr. Fand memang halang. Dengan pengalaman orang terdekat, sister Mr.Fand pun melalu c-sect sebab fetal distress, dia dengan positive cakap, c-sect okay, yang penting sekarang baby dan mama sihat.

To be honest, fizikal dengan mental kena kuat untuk berdepan dengan semua ini, lagi ini first baby, memang harap semua normal macam biasa, tapi kalau dah keadaan macam ni, selain berdoa & usaha apa lagi boleh dibuatnya. Selalu tanya doktor, apa sebab yang baby tak pusing ye doktor, 'semua kuasa tuhan', maybe ada hikmahnya ada sebab tertentu kat 'dalam' yang menyebabkan baby selesa sangat dengan keadaan sekarang. Besides that, Allah knows the best for us and everything happens, mesti ada hikmahnya.

But, support dari Mr.Fand yang menyebabkan wawa stay positif sekarang ni, dan still tak putus berdoa, amalkan sujud yang lama, bercakap dengan baby, amalkan surah al-Hashr (surah 59) untuk dipermudahkan segalanya. Praying hard untuk baby keluar dengan normal. 

sob.. sob..

Baby tolong mama.. kalau ada ruang lagi dalam rahim mama, baby pusing letak kepala kat bawah ye.. 

*gosok perut, kesat airmata*

hari ni, 6 may 2013 last check up with my obygyn Dr.Hazim FPP Putrajaya. If breech lagi, saya akan terus masuk wad. 

Doakan semuanya selamat..


4 comments:

  1. wawa..kuatkan semangat yea..Asyik doakan semuanya selamat..InshaAllah..:)

    ReplyDelete
  2. dont worry dear. remember my advice. and c-sect is ok. serious lagi mudah sebenarnya ;) kita doakan semuanya selamat & baik untuk awak :)

    ReplyDelete
  3. Wawa, setiap yg berlaku ada hikmahnya...husna doakan yg terbaik utk wawa dan baby yer...
    yg penting wawa dan baby selamat dan sihat :)

    ReplyDelete

INSTAGRAM @WAWATASLIMAN

Followers