Tuesday 22 October 2013

Alhamdulillah

Lama dah tak berblog. Today ada really time untuk berblog balik. Actually blur apa nak cerita nih sebab dah lama tak menaip panjang-panjang nih. Ok why not I share story about Damia yang sekarang nih dah 5 bulan 3 minggu. 7 November nih genap dia 6 bulan. How time flies. MasyaAllah, sebab masa kita selalu dalam kerugian. Asyik tak cukup masa je kan?





Now Damia every morning mesti akan tersenyum bila bangun. Time ni bila panggil nama 'Damia, anak mama manja tu mana?' mesti akan tersengih. She give me the best smiles ever, terus hati jadi cair, jiwa bergelora tengok anak mama membesar dengan sihat. Bila main agah or hide-and-seek, terkekeh dia ketawa. MasyaAllah!

Damia also boleh ikut objek yang depan mata dia. Bila I beralih tempat pun boleh. Obviously, bila kita tengah makan pun dia boleh tengok apa yang kita makan. Start 6 bulan mama bagi Damia makan ok. Lagi best bila I tengah bermakeup, dia akan tengok je, every single thing yang I buat. I know, dia akan kacau semua barang makeup I one day nanti.

Now bila kita berbual Damia akan menyahut, "ahhhh, ahhhh," sometimes, bila Mr.Fand dengan I berbual pun dia akan menyampuk 'ahhhh, ahhh' kita orang mesti akan gelak kuat, and Damia mesti akan pandang either papa dia or I and senyum. MasyaAllah! 

I hope semua parents dapat rasa happy macam ini jugak. Happy kan mama-mama semua bila ada anak ni?

Please pada siapa yang tak kawin cepat-cepat kawin, and pada siapa takde anak cepat-cepat buat anak. Hihihi, rugi bila lewat-lewat ni. :)

10 comments:

  1. :)
    so happy with my kiddos too.
    hari-hari nak blk awal nak tengok anak-anak.
    ni pon tak sabo nak blk umah teringat anak :(

    ReplyDelete
    Replies
    1. i can feel you. MasyaAllah. Thanks for that feeling. :)

      Delete
  2. hihihi..tau xpe..indah betul bila da ada anak nie..

    ReplyDelete
  3. Sebaya rupanya ye umur anak kita.

    ReplyDelete
    Replies
    1. sebaya ke? lahir 7 May 2013? give me 5.. :)

      Delete
  4. sebaye baby harriz jugak :) x saba nk bg die makan kan..

    ReplyDelete
  5. comelnya damia~
    bila bca entry ni mcm dpt rsakan kebahagiaan awak.. :)

    ReplyDelete
  6. awwww Damia is totally super cute <3

    ReplyDelete

INSTAGRAM @WAWATASLIMAN

Followers